Na tak postawione pytanie można debatować dłużej niż nad poglądami politycznymi przy świątecznym stole. Postaram się jednak przedstawić to w dużo krótszej i przystępniejszej formie. Gotowi? Startujemy!
Rozwój rynku sprzedaży internetowej
Klientów dokonujących zakupów przez internet przybywa. To nie opinia, to fakt.
Szacuje się, ze w chwili obecnej polski rynek e-commerce jest wart 50 miliardów złotych i rośnie rok do roku średnio o 18%.
Klienci rozumieją przewagę sklepów internetowych nad sklepami stacjonarnymi: mogą zrobić zakupy o każdej porze dnia i nocy, kiedy tylko chcą – ok. 70% ruchu w sieci to urządzenia mobilne. Przyzwyczajeni są również do tego, że ceny w sklepach internetowych są częstokroć dużo atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych. Pierwszy argument potwierdzony, przejdźmy do kolejnego.
Sposób na dotarcie do większej liczby klientów
Sklep stacjonarny ma ograniczony zasób klientów, do których może dotrzeć. Sklepy online nie mają tego ograniczenia. Ilość użytkowników, których możemy sprowadzić warunkowana jest jedynie przepustowością serwera oraz środkami, które możemy przeznaczyć na pozyskanie klientów. Drugi argument za, czas na trzeci.
Przede wszystkim warto łapać na dwie wędki!
Jeśli masz możliwość rozbudowania swojego sklepu stacjonarnego o sklep online – zrób to jak najszybciej! Obecny kryzys (pisząc to mamy kwiecień 2020 roku) pokazuje jak ważna jest dywersyfikacja źródła przychodów, biznesy które w momencie wystąpienia zapaści rynkowej były już w sieci, zdecydowanie łagodniej przeszły przez wzburzone morze zmian, których jesteśmy świadkami. W dzisiejszych czasach posiadanie sklepu internetowego i łączenie go ze sklepem stacjonarnym staje się powoli standardem, którego nawet najwięksi nie mogą sobie odmówić. Trzeci argument na zielono.
Wnioski? Sklep online warto założyć z miliona różnych powodów, powyżej podałem te najważniejsze. Nie ma na co czekać, napisz do nas i zacznijmy działać już dziś. Przeniesiemy Twój biznes do internetu.
0 komentarzy