Po co Ci strona internetowa?

Myślisz o zmianie strony internetowej w swojej firmie? A może dopiero jesteś na etapie jej planowania, jako elementu Twojego nowo powstającego biznesu?

Tak czy inaczej, najpierw musisz sobie zadać istotne pytanie – czy jest Ci ona w ogóle potrzebna?

– Jak to? Przecież w tych czasach każdy prawdziwy biznes musi mieć swoją stronę! – taka myśl mogła właśnie pojawić się w Twojej głowie.
– Otóż właśnie nie musi, a wszystko oczywiście zależy od tego, czym się zajmujesz.

Już spieszę z wyjaśnieniem, a żeby nie zasypywać Cię suchą teorią posłużę się przykładem.

 

Przedstawiam Ci najukochańszą babcię trójki wnucząt i genialną kucharkę – Panią Basię!

Baśka – bo tak każe na siebie mówić wszystkim klientom – od lat prowadzi bar mleczny. Jeszcze niedawno był to tylko pamiętający zeszły ustrój skromny lokal, jednak to, co klienci dostawali na talerzach sprawiało, że drzwi jadłodajni nie pozostawały zamknięte. Rozwój był tylko kwestią czasu. Stałe grono bywalców było dla Baśki jak rodzina, a jej osoba i domowa atmosfera stała się wręcz legendarna dla lokalnej społeczności. W końcu kto nie tęskni za prawdziwym domowym obiadem u babci?

Potencjał tkwiący w Baśce dostrzegają wszyscy bliscy, więc i dobrym radom nie było końca. Nieustanne namowy dotyczące rozwinięcia jej małego biznesu sprawiły, że pod koniec zeszłego roku Baśka przeprowadziła swój bar mleczny do nowego lokalu. Znacznie większy, przestrzenny i zlokalizowany na nowo wybudowanym osiedlu lokal niósł ze sobą obietnicę sukcesu. Niestety sama lojalność wiernych klientów nie wystarczyła. Dla niektórych zmiana lokalizacji z czasem okazała się większą przeszkodą niż się sami spodziewali i mimo szczerych chęci odwiedzali Baśkę coraz rzadziej. Nowy lokal to też nowe koszty, a zbudowana przez lata marka nie była znana w nowym miejscu, więc i nowych twarzy w lokalu nie było zbyt wiele. Baśka wiedziała, że w tym tempie długo się nie utrzyma. Oszczędności topniały, zobowiązania rosły, a wszelkie zyski ginęły w codziennych wydatkach.

Trzeba było działać. Często pierwszym filtrem wszelkich pomysłów są nasi najbliżsi i u Baśki nie było inaczej. Ile osób tyle rad, a że w Polsce każdy zna się na piłce nożnej i biznesie to Basia miała niemały dylemat co faktycznie powinna zrobić.

“Musisz mieć swoją stronę w internecie!” – usłyszała przy niedzielnym obiedzie od swojej synowej. Niestety nie będąc obeznana w kwestii internetu Baśka, nie była w stanie merytorycznie podejść do tematu. Stworzenie strony wiązało się z dodatkowymi kosztami, na które nie bardzo mogła sobie pozwolić. Nie była przekonana co dokładnie da jej ta cała strona internetowa. Szukała realnych korzyści, a czas płynął nieubłaganie.

Z pomocą przyszedł drugi – zaraz po gotowaniu – największy talent Baśki, czyli naturalna komunikatywność. Robiąc to, co lubi robić najbardziej (nie licząc karmienia ludzi oczywiście), czyli rozmawiając z klientami dowiedziała się wszystkiego, czego właściwie potrzebowała, a mianowicie:

  • gdzie najczęściej są obecni jej odbiorcy
  • co służy za główne medium wymiany informacji między ludźmi
  • jakie informacje są pożądane, chętnie czytane i przede wszystkim przekazywane dalej

Odpowiedź była jednoznaczna – media społecznościowe. Pozostało się tylko dowiedzieć czym one właściwie są…

“I mogę to wszystko zrobić za darmo?” – dopytywała Baśka z lekkim niedowierzaniem, gdy zobaczyła przykład kolejnego fanpage’a na Facebook’u. Zaskoczona łatwością tego sposobu komunikacji z ludźmi i ogromem możliwości, wręcz nie mogła się doczekać momentu, w którym sama będzie częścią tego fenomenu.

Dziś dziarska Baśka wykorzystując tylko i wyłącznie urządzenie, które posiada każdy, jest stale obecna tam gdzie jej fani. Robi zdjęcia dań dnia, komunikuje zmiany i aktualne promocje, a przede wszystkim dyskutuje ze zrzeszoną wokół siebie społecznością! W prosty sposób przeniosła swoją markę i kulturę lokalu w miejsce, które dociera praktycznie do każdego.

A Baśki Biznes? Ciężko znaleźć wolny stolik w porze obiadowej…

 

Wracając do postawionego na wstępie pytania, czy potrzebna Ci strona internetowa: nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Strona internetowa oznacza komunikację jednostronną (Ty piszesz, a użytkownik tylko czyta), nie jest odwiedzana regularnie, nie dociera do tak szerokiego grona i nie przekazuje najnowszych informacji o Tobie osobom zainteresowanym. Może być za to świetnym źródłem wiedzy specjalistycznej dla Twoich klientów, miejscem gdzie zaprezentujesz swoje bogate portfolio, czy też ostatnim etapem procesu sprzedażowego, gdzie klient dokona transakcji.

Ty znasz swój biznes najlepiej, znasz też branżę, ale to rynek i konsumenci weryfikują co jest dobre.

Strona internetowa służy Twoim klientom, nie Tobie!

Musisz postawić sobie podstawowe pytanie – jaki cel miałaby spełniać Twoja strona? Jeżeli tak jak Baśka prowadzisz gastronomię albo może jesteś trenerem fitnessu czy też prowadzisz zakład fryzjerski – nie inwestuj w zbędne projekty! Możesz istnieć w internecie w inny sposób. Jest wiele narzędzi, które nie dość, że są darmowe to sprawdzą się lepiej niż zwykła strona, szczególnie gdy jesteś na początku swojej przygody z biznesem. Każdą możliwość i rozwiązanie będziemy dla Ciebie pojedynczo omawiać w kolejnych wpisach, abyś wiedział jak je dobrze wykorzystać.

Szybkie udostępnienie:

Ciekawe? 

Znacznie więcej mamy do zaoferowania w bezpośredniej współpracy. Zadzwoń lub napisz do nas - rozmowa i poznanie opcji nic Cię nie kosztuje, a korzyści mogą przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania!

Autor tekstu

<a href="https://krzysztofwalinski.pl/" target="_blank">Krzysztof Waliński</a>

Krzysztof Waliński

Spaczony przez branżę umysł, niezdolny do klasycznego postrzegania świata. Żyję i myślę przez pryzmat marketingu i biznesu, a co najlepsze... genialnie się przy tym bawię!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne artykuły warte Twojej uwagi

Pakiety – dlaczego warto łączyć usługi?

Pakiety – dlaczego warto łączyć usługi?

W ramach Pierwszej Pozycji stworzyliśmy pakiety łącząc najistotniejsze – z punktu widzenia praktyków – narzędzia, aby można było wystartować i aktywnie docierać do klienta w internecie. Dlaczego warto skorzystać z pakietu i co wyróżnia go na tle innych ofert? O tym w tekście poniżej.

Opinie w internecie

Opinie w internecie

Nie ma znaczenia czy negatywne opinie są prawdziwe, czy też nie. Pozostawiając je bez odpowiedzi i pokazania swojego stanowiska w danej sprawie, pozwalasz ludziom przyjąć każdą bzdurę za prawdę.

Dlaczego warto odświeżyć swoją stronę www?

Dlaczego warto odświeżyć swoją stronę www?

Odświeżanie witryny firmowej przynajmniej raz na kilka lat jest absolutną koniecznością. Chcesz zwiększyć zasięg, zyskać nowych klientów i podnieść sprzedaż? Czytaj dalej 🙂