Skuteczna promocja biznesu – niezależnie od skali – to zawsze wyzwanie. Jednak biorąc pod uwagę potencjalne korzyści jest to wyzwanie, któremu warto stawić czoło. Szczególnie w ujęciu lokalnym.

Dlaczego warto promować się lokalnie?

Rynek lokalny jest szansą dla każdego. Szczególnie ze względu na dużo niższe wymagane nakłady na reklamę jest on bardziej atrakcyjny dla mniejszych biznesów.

Google to największa wyszukiwarka na świecie – nie chcąc zanudzić szczegółami technicznymi możemy powiedzieć, że 90% korzystających z wyszukiwarek posługuje się właśnie tą od Alphabetu. Co to oznacza?

Twoi potencjalni klienci wyszukują oferowane przez Ciebie usługi każdego dnia. Jedyne co musisz zrobić to dać im się znaleźć.

Najczęściej robią to lokalnie, nie chcą podróżować na drugi koniec kraju i przeprowadzać pewnych operacji korespondencyjnie.

Jeden do zera dla reklamy lokalnej.

W wyszukiwarce – w kontekście pozycjonowania – mówimy tylko do ludzi, którzy aktualnie poszukują danej usługi, są zainteresowani daną tematyką. Jest to Twój potencjalny klient znajdujący się raczej na końcu niż na początku ścieżki konsumenta.

Biorąc pod uwagę powyższe: dwa do zera dla reklamy lokalnej.

Elastyczność. Wyobraź sobie taką sytuację: masz otwarty stacjonarny sklep z odzieżą dla panów. Stwierdzasz jednak, że chcesz powiększyć swój asortyment także o odzież dla pań. W większości przypadków musisz powiększyć powierzchnię sklepu, przyjąć nowych ludzi do pracy, skonstruować przekaz marketingowy do nowej grupy docelowej aż w końcu przygotować rozszerzoną komunikację i nawet – głupie ulotki zupełnie na nowo…

A co się dzieje na sklepie internetowym w takiej sytuacji?

Wprowadzasz nowy towar do sklepu, a specjalista SEO rozszerza działania w wyszukiwarce, aby panie również zaczęły odwiedzać Twój sklep. Najszybciej lokalnie!

Trzy do zera dla reklamy lokalnej.

Koszty. Ile to razy już przymierzałeś się do pozycjonowania swojej strony internetowej, ale odbijałeś się od wysokich wycen? Dzięki reklamowaniu swojego biznesu lokalnie znacząco zmniejszasz wymagany próg wejścia do kwoty niewiele wyższej od rachunku za telefon.

Cztery do zera dla reklamy lokalnej.

Wniosek może być tylko jeden.

Warto reklamować się lokalnie.

Jak to zrobić? Zawsze możesz podpytać nas 😉